Om stillingen
Som daglig leder i Famne Arbeid AS, tidligere ATS Gjøvik/Toten AS, har du ansvaret for selskapets strategiske og operative ledelse. Rollen inkluderer personalansvar for 25 medarbeidere, og ledelse av en faglig sterk ledergruppe. I stillingen vil du ha et tett samarbeid med styret, eiere og partnere i offentlig og privat sektor.
Vi søker deg som vil gjøre en forskjell og ta styringen i en virksomhet som betyr noe – både for mennesker og lokalsamfunnet. Du er opptatt av å bygge og vedlikeholde sterke, tillitsbaserte relasjoner. Du anerkjenner at ledelse ikke bare handler om oppgaver og måloppnåelse, men også om hvordan mennesker samhandler og støtter hverandre i organisasjonen.
Dine hovedoppgaver:
- Lede og utvikle virksomheten i tråd med våre verdier og målsettinger
- Sikre god økonomistyring, resultatoppnåelse, høy produktivitet og produksjon med forventet kvalitet
- Identifisere nye forretningsområder, initiere strategiske prosjekter og videreutvikle våre tjenester for å oppfylle vårt samfunnsoppdrag og ivareta vekst
- Overordnet salgs- og markedsansvar. Trygge selskapets inntekter og kundeforhold
- Sørge for et godt samarbeid med NAV, eierkommunene og næringslivet
- Tilpasse organisasjonen endringer i bransjen, skape et godt arbeidsmiljø og en sterk læringskultur
- Være en synlig og engasjert leder som motiverer og inspirerer medarbeidere
Vi søker deg som har:
- Utdanning på høyskole- eller universitetsnivå
- Sterk motivasjon for samfunnsoppdraget og kunne identifisere seg med våre verdier; engasjert, pålitelig og inkluderende
- Ledererfaring med overordnet kommersielt ansvar fra virksomhet på tilsvarende størrelse innen offentlig eller privat sektor
- God økonomisk forståelse
- Et relasjonelt lederskap og er en trygg rollemodell
I tillegg ønsker vi at du er en tilstedeværende, tydelig, samlende og engasjert leder som skaper tillit og stiller klare krav. Du har en klar bevissthet om at bedriften eksisterer for deltakerne. Så er det svært viktig for oss at du forstår kompleksiteten i skjæringspunktet mellom etikken og det kommersielle.
Vi tilbyr:
- En spennende og meningsfylt stilling i et selskap med lang historikk og solid økonomi
- Å lede og utvikle et sterkt kompetansemiljø med dyktige og engasjerte medarbeidere i et inkluderende arbeidsmiljø
- Å jobbe med mennesker som sprer energi og glede
- Et selskap med et godt renomme og som har en svært viktig samfunnsrolle
- Muligheten til å være med å påvirke menneskers liv og bidra til økt arbeidsinkludering
- Konkurransedyktige betingelser
For ytterligere informasjon om stillingen, kontakt vår rådgiver Trond Rønningen i Orion & Partners, tlf. 992 62 590 eller styreleder Anne Marthe Zettervall, tlf. 930 91 994.
Vi imøteser din søknad og CV gjennom Orions søkesystem snarest og innen 23.02.25
Som hovedregel oppføres alle søkere på offentlig søkerliste. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra denne, bes begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke kan tas til følge, vil søker bli kontaktet før søkerlisten offentliggjøres. Jfr. Offentleglova §25 annet ledd.